Directeur (a.i.)
Als interim directeur
vervang ik tijdelijk de huidige directeur of word ik ingezet ter
overbrugging van de tijd tot er een nieuwe directeur aangesteld is.
Intern begeleider (a.i.)
Als interim IB'er word ik om diverse redenen ingezet ter ondersteuning of (tijdelijke) vervanging van de intern begeleider: het waarnemen van dagelijkse taken, met name gericht op de leerlingenzorg; het analyseren, optimaliseren en invoeren van een stevige zorg- en leerlingondersteuningsstructuur; naast een IB'er meedraaien als coach.
Trainer
Ik verzorg bijeenkomsten (teamvergadering/studiedag) en workshops voor het hele team. Onderwerpen waar ik in gespecialiseerd ben zijn:
- Begrijpend luisteren & lezen, woordenschat, spelling, taal, mondelinge taalvaardigheid, dyslexie;
- Handelingsgericht werken, nieuwkomers- & schakelklassen;
- Faalangst, leren leren, mindset.
Orthopedagoog
Ik verricht diagnostisch onderzoek en geef advies
aan ouders en leerkrachten waarbij een optimale ontwikkeling van het kind centraal
staat. Daarnaast behandel ik kinderen en jeugdigen met leer- en gedragsproblemen.
Bij de Nederlandse Vereniging van pedagogen en
Onderwijskundigen (NVO) ben ik geregistreerd als basisorthopedagoog met basisaantekening
diagnostiek. Ook sta ik ingeschreven bij de Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ).
Coach
Binnen mijn praktijk coach ik kinderen en jongeren die ergens tegenaan lopen en/of niet lekker in hun vel zitten. Aan de hand van een oplossingsgerichte aanpak ligt de focus niet op het probleem, maar op de kwaliteiten van het kind.
Ik begeleid kinderen en jongeren die vastlopen, door ze te helpen met de volgende stap in hun leerproces. Vaak is er sprake van gebrek aan zelfvertrouwen of faalangst. We gaan op zoek naar de eigen kwaliteiten en zetten negatieve gedachten om in positieve gedachten.
Daarnaast betrek ik graag de leerkracht in het proces, aangezien zij dagelijks met de leerlingen werken. Het kan zijn dat de (startende) leerkracht een hulpvraag heeft bij het ondersteunen van de leerlingen in hun sociaal-emotionele ontwikkeling, maar ook bij de voorwaarden zoals een goed klassenmanagement kan ik begeleiding bieden. De begeleiding bestaat uit klassenconsultaties en coachingsgesprekken.